Op naar Zanzibar - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Tanzania-2014 - WaarBenJij.nu Op naar Zanzibar - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Tanzania-2014 - WaarBenJij.nu

Op naar Zanzibar

Door: Ad.

16 Augustus 2014 | Tanzania, Zanzibar

Vandaag werden we geacht om 8:00 uur klaar te staan.
De chauffeur kwam pas om 8:20 uur. Maar ja dat is Tanzanian-time!
We wilden nog even twee markten bezoeken in Arusha: een souvenirmarkt en de fruit markt.
De eerste bestaat uit een grote hoeveelheid kleine winkeltjes met heel veel souvenirs.
Elke verkoper probeert je in zijn winkel te krijgen door je vriendelijk te groeten.
Afijn we hadden geluk dat nog niet alle winkeltjes open waren.
Afijn we hebben enkele souvenirs gescoord na veel afdingen.
Daarna zijn we op zoek gegaan naar de locale fruitmarkt.
Na menige straatverkoper van ons afgeschut te hebben hadden we hem gevonden. We werden begeleid door al weer een Tanzaniaan waar we niet meer vanaf kwamen!
Op het laatst waren de kids het helemaal zat. Hij wilde ons nog naar de winkel van zijn moeder mee hebben. Ik heb hem een dollar gegeven en wij weg.
Om 13:30 uur ging onze vlucht vanaf Arusha airport. Daar leek het er nog steeds op dat Marije in een ander vliegtuig zou zitten.
Maar ik ben samen met iemand naar het bureau gegaan van Flightlink en het was daar wel bekend dat het omgezet moest worden.
Daarna hebben we ingecheckt: heel ouderwets, alles werd geschreven.
Na even wachten konden we in de Boeing oh nee in een klein vliegtuigje stappen voor inclusief de piloot 14 mensen!
Na 1 uur en 40 minuten waren we geland op Zanzibar.
Iedereen die zijn koffer wilde hebben moest zich melden op 1 plaats. Complete chaos dus! Toch hadden we onze koffer redelijk snel en ook de man die ons op kwam pikken.
Het werd nog een redelijk lang ritje naar de andere kant van het eiland.
Samaki-lodge is een lodge aan het strand aan de oostkant van het eiland.
De kamer is prima en we zijn direct naar het strand gegaan.
De zee is als badwater zo warm.
We werden gelijk aangesproken door diverse Afrikanen die van alles aanboden: excursie naar prison island, dolfijnen, een snorkelplaats etc etc.
We zijn nog een stuk over het strand gelopen en ook daar werden we aangesproken door diverse mensen met een winkeltje en of een restaurantje. Je moet je er maar niet te veel aan storen en gewoon doorlopen.

We kunnen hier vanaf 20:00 uur eten dus ik denk dat we maar eens gaan kijken.
Vanavond is er een "African dinner". Kijken wat het is.

Ad.