Arusha NP - Reisverslag uit Arusha Chini, Tanzania van Tanzania-2014 - WaarBenJij.nu Arusha NP - Reisverslag uit Arusha Chini, Tanzania van Tanzania-2014 - WaarBenJij.nu

Arusha NP

Door: Ad

06 Augustus 2014 | Tanzania, Arusha Chini

Na een goede nachtrust in een leuk huisje met een bananenplant voor het balkonnetje en uitzicht op mount Meru zaten we weer om 8:00 uur aan het ontbijt.
Om 9:00 uur stond onze gids Herman klaar met een Toyota 4x4 Landcruiser.
Na een uurtje rijden waren bij Arusha NP.
Bij de slagboom zat een gevaarlijk ogende bewaker met geweer.
Na wat formaliteiten konden we het park in.
De eerste beesten die we zagen waren buffalo's en zebra's.
Vanuit de auto konden we alles goed zien want het gehele dak kan omhoog en dan kan je staand overal om je heen kijken.
Een mooi gezicht!
Later kwamen we diverse apensoorten tegen: bavianen en de black-and-white colobus en de blue monkey.
Rond 11:00 uur gingen we de auto uit voor een drie uur durende wandeling door de omgeving.
Dit kan hier daar er hier geen katachtigen zijn. Er gaat trouwens wel een bewaker mee met geweer.
We kwamen giraffen, buffalo's en zwijnen tegen. De natuur is prachtig.
Daarna hebben we buiten geluncht en toen gingen we weer verder met de auto.
We zagen weer van alles van stokstaartjes, veel bavianen, giraffen en op grote afstand meerdere nijlpaarden met hun kop net boven het water uit.
Mijn nieuwe fototoestel voldoet goed en maakt overuren!
Om 17:00 uur waren we weer in de logde en het biertje smaakte zeer goed!!
Na een beetje lauwe douche lekker gegeten.
Morgen gaan we weer verder naar het volgende park: Tarangire NP. Hier kunnen we voor het eerst leeuwen tegenkomen. Wel speciale want deze leeuwen leven in bomen.

Kwa heri.

• 06 Augustus 2014 - 21:31

Broere's:

Klinkt allemaal leuk en erg bijzonder!
    Inderdaad wat je al meldde een heel andere vakantie dan die van ons. Wij zitten op dit moment heerlijk aan t zwembad in San Diego ( bijkomen na de drukte in Vegas

• 06 Augustus 2014 - 21:38

Annemarie:

Zoals gezegd, gevonden!
    Leuk te lezen dat jullie er al helemaal inzitten. Veel klinkt ook erg bekend. Veel plezier in Tarangire, is een van onze favorieten. En laat de chauffeur gerust een poosje bij de rivier stil staan. Is zo mooi. Xx van ons

• 06 Augustus 2014 - 22:22

Pannen:

Internet blijkt dus ook te werken waar jullie zijn, mooi zo. We reizen ook nu weer graag met jullie mee, dus bedankt voor het bijhouden van de blog. Geniet van alles: de geuren, de kleuren, het weer en alle andere indrukken die jullie nu opdoen. Groetjes!

• 07 Augustus 2014 - 08:15

Cees En Mieke:

Klinkt allemaal weer heel bijzonder.
    Maak er een mooie reis van en dan houden we de foto-avond tegoed.
    Kijk maar uit dat er niets uit de bomen valt.
    Groet van ons

• 09 Augustus 2014 - 15:28

Irma:

Wij hebben om in jullie sfeer te komen gisteren een Rotterdamse safari gedaan. Stuk minder stoffig ;-)