Manyara NP - Reisverslag uit Arusha Chini, Tanzania van Tanzania-2014 - WaarBenJij.nu Manyara NP - Reisverslag uit Arusha Chini, Tanzania van Tanzania-2014 - WaarBenJij.nu

Manyara NP

Door: Ad

15 Augustus 2014 | Tanzania, Arusha Chini

We hebben inderdaad uitgeslapen tot 7:15 uur. Nou ja: Ik had toen al liggen lezen, had me geschoren en alles al bijna ingepakt maar ja.
We reden iets later weg want Reggie was iets later. Hij had diverse spullen moeten ophalen die hij mee moest nemen.
Gisterenavond heb ik nog contact gehad met Peter in Nederland daar uit de tickets, die hij had toegezonden, bleek dat Marije van Arusha naar Dar es Salaam vloog. Ze wilde toch nog wel enkele dagen chillen op Zanzibar!!
Peter heeft alles recht kunnen zetten en volgens zijn zeggen vliegen we toch met z'n allen in 1 vliegtuig naar Zanzibar.
Lake Manyara NP is een redelijk groot NP war veel vogels verblijven en natuurlijk de climbing lions! Leeuwen die in bomen klimmen.
Het park is redelijk bosrijk want er is water genoeg: vanuit de heuvels zakt het water naar beneden.
Het meer zelf is vol met mineralen en dus zout.
Langs de oevers leven zeer vele flamingo's, lepelaars, ooievaars, pelikanen e.d.
Een mooi gezicht maar de kids van "ornitholoog Adje" wel snel zat.
Dan maar op zoek naar de leeuwen.
We hebben ons gek gezocht, vele bomen gezien met hele mooie takken om op te liggen maar geen leeuw in een boom gezien!
Jammer maar ja zei Reggie: they are very rare!
We hebben wel weer veel andere dieren kunnen spotten.
Om half drie reden we het park uit om naar Arusha te gaan.
Na twee en een half uur rijden waren we weer in Planet lodge.
We hebben er afscheid genomen van Reggie. Hij stond met de tranen in zijn ogen! Het was dan ook wel super gezellig met hem en hij is een zeer goede gids die veel weet te vertellen over het land, het landschap, de dieren etc etc.
Daarna zijn we het zwembad ingedoken. De douche daarna was weer lekker want we waren weer stoffig. Nu zitten we nog even te chillen om daarna te gaan eten.
Morgen worden we om 8:00 uur opgehaald om in Arusha nog even over de lokale markt te lopen en dan naar het vliegveld te worden gebracht.
Om 13:30 uur vliegen we naar Zanzibar. We zijn weer benieuwd hoe dat er uit ziet.

Ad.

• 15 Augustus 2014 - 20:10

Marian Knape:

Heb het gevonden hoor. Mooie verhalen. Klinkt wel als een hele mooie vakantiebestemming. Foto' zijn prachtig,goede camera hoor. ( en camaraman natuurlijk), veel plezier verder.

• 15 Augustus 2014 - 20:35

Sjanie De Borst:

hallo wat een geweldige reisverhalen kan jij schrijven, we genieten en zijn erbij, geniet van Zanzibar
    is ook geweldig, groetjes en veel plezier