Stone town - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Tanzania-2014 - WaarBenJij.nu Stone town - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Tanzania-2014 - WaarBenJij.nu

Stone town

Door: Ad

19 Augustus 2014 | Tanzania, Zanzibar

Aan het eind van de middag waren we in Stone town: een door de eeuwen heen zeer belangrijke havenstad.
Er wordt hier veel verhandeld: specerijen, kruiden e.d. maar vroeger ook slaven.
We zijn de stad in gelopen, met name het oude deel doet heel Arabisch aan. Allerlei steegjes en oude bewerkt houten deuren. Eerst maar eens een pinautomaat bezocht want we konden zelfs geen tip meer geven aan de mannen die de koffers naar onze kamers brachten!
Er wordt op straat van allerlei eten klaar gemaakt en verhandeld.
Wij aten maar niet bij een stalletje maar in een restaurantje. Lekker op het terras.
We namen een spicy-koffie toe. Heel speciaal van smaak maar niet om nog eens te herhalen. We hebben hem wel opgedronken.
Daarna hebben we nog een etensmarkt bezocht. Er werd van alles klaargemaakt en gegeten.
Nu zijn we in het hotel en we hebben voor morgen een tochtje Prison-island en snorkelen geboekt maar morgenochtend eerst nog een bezoek aan de oude slavenmarkt. Er staat nu een kathedraal op het terrein van de oude slavenmarkt maar het is nog te zien hoe het geweest moet zijn.
Even voor mijn lezers:-) :Helaas kan ik geen foto's meer plaatsen want mijn i-pad zit bomvol!

Ad.

• 19 Augustus 2014 - 21:16

Annemarie:

Hi luitjes!

Leuk om te lezen zeg en als ik mijn ogen dicht doe dan zie ik het weer zo voor me. Als jullie weer thuis zijn heb ik nog een mooi boek over Stonetown en een prinses.
    Geniet van jullie laatste dag(en) en we zien jullie graag weer veilig terug.

groetjes van ons

• 19 Augustus 2014 - 22:54

Bert:

Nou deze digibeet heeft alle verhalen gelezen hoor. Mooie verhalen en avonturen ,broertje. Je zou zo wel willen boeken. Maar voor een pensionado is dat nog ff sparen natuurlijk. Het is volgens mij een bijzondere (intensieve) reis. Om van alle indrukken te bekomen lijkt me Zanzibar een schitterend slot van jullie reis. Het schiet helaas alweer op voor jullie. Geniet nog een paar dagen van het tropische weer want hier is het herfst. (koudste augustus sinds mensen heugenis )
    Verder is hier alles goed met ma. (en ook met ons) Als jullie thuis zijn hoor ik graag over jullie avonturen in het Afrikaanse Tanzania / Zanzibar.
    Ik wens je een goede terugreis en doe de groeten aan TMRS.
    Je broer.