Zanzibar. - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Tanzania-2014 - WaarBenJij.nu Zanzibar. - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Tanzania-2014 - WaarBenJij.nu

Zanzibar.

Door: Ad.

17 Augustus 2014 | Tanzania, Zanzibar

De afspraak was dat we om 9:30 uur zouden ontbijten want we wilden uitslapen.
Resultaat: ik lag om 6:00 uur te lezen en om 7:00 uur ben ik buiten gaan zitten lezen, het is al heerlijk buiten en nog heerlijk rustig.
Om 8:00 uur komt er leven in het andere huisje: Marije komt ook buiten zitten en schrikt van mij als ik boe zeg door de afscheiding heen.
De volgende die wakker wordt is Tineke.
We besluiten rond 8:30 uur te gaan ontbijten.
Even later komt Steven ook. Robert moet wakker worden gemaakt.
Na het ontbijt gaan we naar het strand. Het is hoog water en bij ons resort is er dan totaal geen strand!
Gelukkig is er achter een soort muurtje wel een goede plek met ligbedden e.d. Een bijkomend voordeel van deze plek is dat de toch wel erg vasthoudende verkopers hier niet mogen komen: lekker rustig.
Af en toe een plons, dan weer verder in mijn boek , dan weer even een uiltje knappen, kortom heerlijk lui vakantie vieren.
Tussen de middag lunchen we bij de buren in een restaurant gerund door Italianen.
'sMiddags het zelfde stramien. Iedereen in de zon en ik in de schaduw, heerlijk.
Later in de middag kwam er meer wind en ben ik bij het zwembad gaat liggen.
Vanochtend was het bewolkt maar halverwege de ochtend werd het steeds zonniger.
Robert en Steven hebben vanmiddag gevoetbald met de plaatselijke middenstand. Leuk om te zien maar ook wel gevaarlijk want de Afrikanen tackelen gerust met twee benen gestrekt naar voren!
Vele Masai hebben hier een shop langs het strand. Ze proberen zelfs tijdens het voetballen Robert en Steven hun shop in te praten.
We genieten heerlijk van het mooie weer en het zalige nietsdoen.

Zo nu even douchen en dan straks weer wat eten.

Hakuna matata.

Kwa heri.

Ad.

• 17 Augustus 2014 - 18:01

Broere's:

Geniet er nog maar van! Wij zijn vanmiddag thuis gekomen met een temperatuurverschil van 25 graden, de zuidwester kan gelijk weer op