Bosjesmannen.... - Reisverslag uit Arusha Chini, Tanzania van Tanzania-2014 - WaarBenJij.nu Bosjesmannen.... - Reisverslag uit Arusha Chini, Tanzania van Tanzania-2014 - WaarBenJij.nu

Bosjesmannen....

Door: Ad

14 Augustus 2014 | Tanzania, Arusha Chini

Vanochtend weer vroeg op: 5:30 uur op pad zonder ontbijt!
Hoe verzinnen ze het! Na 1,5 uur rijden waren we bij de bosjesmannen, een stam die vasthoudt aan oude dingen. De regering wilde ze verplichten om naar school te gaan en dergelijke maar dit wilde deze stam niet. Ze leven van de jacht met pijl en boog.
Onder een grote rots zaten er enkele bosjesmannen bij een kampvuurtje. De "takkewijven" lagen nog te slapen.
Wij gingen op jacht met hen. Met flinke pas gingen de mannen de bosjes in.
Er waren in de wijde omgeving geen apen meer: die waren allen al afgeschoten met een van plantaardig gif voorziene pijl.
Ze kunnen nu alleen nog apen doden als ze ver gaan lopen naar een ander gebied en dan moeten ze ze ook nog schieten tijdens hun slaap. De apen herkennen de bosjesmannen namelijk al van ver.
Er ging ook een jongetje van 5 mee op jacht. Een heel energiek mannetje met een smerige kuch bij zich.
Met veel moeite schoten ze in twee uur tijd 3 kleine vogeltjes en 1 eekhoorn. Vette hap voor de hele groep.
We hebben zelf ook geschoten met pijl en boog: ik kon wel ver schieten maar goed mikken is nog wat anders!
Daarna gingen we nog naar een andere stam die allerlei metalen omsmelt en er daarna sieraden van maakt. Ook heel leuk om te zien.
Deze ochtend kwam minder over als een toneelspel.
Nu zijn we weer terug bij de Farmhouse lodge voor een warme lunch.
Daarna gaan we naar de volgende lodge, die is dichtbij dus ik denk dat we wel een duik in het zwembad nemen.
Ja het leven is slecht in Tanzania!
Morgen naar lake Manyara een meer met in de buurt een soort regenwoud. Lijkt ook heel mooi!

Ad.

• 14 Augustus 2014 - 12:05

Annemarie:

Mooie verslagen weer hoor om te lezen, heb net bijna een uur met Nora aan de lijn gezeten en zij is net sinds gisteren terug uit Arusha. Dus jullie zien haar iig niet. Wij hebben we anders slecht nieuws gehoord, dat de chartervlucht waarmee wij naar Kenia zouden gaan eind December stopt met de vluchten, alles gecanceld. Maar gelukkig na lang bellen we krijgen ons geld terug. Dus nu vanavond spoedberaad, vandaar ook lang gesprek met Nora. Over wat nu te doen.

Jullie veel plezier en best indrukwekkend en vermoeiend zo he a die indrukken, dus idd gun jezelf zoveel mogelijk slaap en rust.
    Groetjes van ons.

• 14 Augustus 2014 - 21:25

Irma:

Wilde mensen is wel weer een ander verhaal dan wilde beesten...bijzonder.

Groetjes ook aan de rest en veel plezier daar !
    Irma