Serengeti NP 3 - Reisverslag uit Arusha Chini, Tanzania van Tanzania-2014 - WaarBenJij.nu Serengeti NP 3 - Reisverslag uit Arusha Chini, Tanzania van Tanzania-2014 - WaarBenJij.nu

Serengeti NP 3

Door: Ad

13 Augustus 2014 | Tanzania, Arusha Chini

Serengeti NP 3
Vanochtend mochten we "uitslapen" tot 7:00 uur. Wat een luxe!!
Robert had vannacht een olifant gehoord! Gelukkig niet gevoeld :-)
Hij had het niet gedroomd want er waren bomen gemold en er lage grote uitwerpselen op de weg.
We gingen weer naar het zuiden richting camp 1.
Onderweg kwamen we veel zebra's en wildebeasts tegen. Op een gegeven moment was er een ware file van landrovers en landcruisers. In het zuidelijke deel van de Serengeti is het drukker dan in het noordelijke deel.
De file was wel de moeite waard: enkele leeuwinnen met wel 9of10 jonkies!
Prachtig om ze te zien spelen en klieren. Er kwamen nog enkele nijlpaarden langs lopen. Die beesten kunnen heel snel lopen en het ziet er heel grappig uit.
Later kwamen we nog een gewond klein aapje tegen. Hij zat heel zielig aan de kant van de weg. Zijn hele achterpoot lag open en hij liep daardoor mank.
Volgens Reggie was hij een makkelijke prooi voor het een of andere roofdier. Een fijne gedachte!
Nu is het wachten op een warme lunch: kip met patat.
Vanmiddag enkele uurtjes om te chillen en aan het eind van de middag nog een gamedrive.
Wordt vervolgd.
Na de lunch hebben we even wat zitten lezen en gingen we weer op pad.
We zagen weer een cheeta en een hyena naast vele andere inmiddels min of meer gewone dieren.
We waren op zoek naar de Leopard, het luipaard maar waar we ook keken en reden: geen luipaard te zien.
Robert vroeg of er wel eens een serval gezien werd. Nou zei Reggie die zijn wel zeldzaam.
Even later zag Steven een diet op een afgebrande vlakte. Je raadt het al: een serval!
Eerst ver weg maar later was hij of zij heel dicht bij en stak de weg over.
Ik kon er goede foto's van nemen. En we zagen er zelfs nog eentje in het gras! Prachtige beestjes!
Daarna nog enkele apen en twee jakhalzen.
Het blijft boeien!
Vandaag was het weer wat minder: bewolkt met af en toe een zonnetje maar soms ook een buitje regen. 's Middags werd het weer beter.
Na een heerlijke maaltijd nu in de tent (21:00 uur) en morgen weer vroeg op: 5:30 uur.
Over een slechte weg 3,5 a 4 uur rijden naar de Ngorogorokrater.
Dat was het weer voor deze keer.

Ad.

• 13 Augustus 2014 - 21:00

Gabrielle:

Hi Allemaal!

Klinkt allemaal erg mooi en leuk, al die beesten die jullie zien.
    Huisdieren groter dan een konijn niet meenemen hoor

• 13 Augustus 2014 - 21:04

Gabrielle:

Vervolg....
    Vinden de buren niet zo leuk

• 13 Augustus 2014 - 21:57

Tanja:

Hoi lieve mensen,

Wat ontzettend leuk om te lezen!!! Geniet er lekker van met z'n allen, een prachtige reis!!!
    Ik "reis" met jullie mee, veel plezier!
    groetjes, Tanja