Serengeti NP deel 1 - Reisverslag uit Arusha Chini, Tanzania van Tanzania-2014 - WaarBenJij.nu Serengeti NP deel 1 - Reisverslag uit Arusha Chini, Tanzania van Tanzania-2014 - WaarBenJij.nu

Serengeti NP deel 1

Door: Ad

13 Augustus 2014 | Tanzania, Arusha Chini

Serengeti NP 1
We gingen vanuit Maramboi Tented Camp over een mooie weg naar het Ngorogo NP.
Halverwege stopten we bij een Masai dorpje. Hier werden we ontvangen met zang en dans.
Wel grappig maar een beetje commercieel. Er werd een leuk toneelstukje opgevoerd en we werden geacht zelfgemaakte souvenirs te kopen.
Daarna weer verder naar Ngorogoro NP.
We stegen over een redelijke weg naar de kraterrand vanwaar we een mooi zicht hadden in de krater.
Wij gaan eerst 4 dagen naar de Serengeti en komen pas op de laatste dag terug om de krater in te gaan.
De weg naar Serengeti was slecht en zeer droog.
Onderweg zagen we vele beesten en Masai met kuddes.
Je snapt niet hoe ze kunnen overleven en je snapt niet dat ze hier willen leven!!
Rond 18:00 uur kwamen we op de campingsite aan.
Helaas was de crew er nog niet! Geen tent dus en geen eten!
Na 20 minuten waren ze er gelukkig en met z'n allen stonden de tenten redelijk snel.
We zijn na het eten vrijwel gelijk gaan slapen. Het eten was lekker: spaghetti, alleen Marije at witte rijst met kruiden vanwege buikklachten en diarree.
De volgende ochtend werden we om 5:30 uur gewekt voor een gamedrive bij zonsopgang.
Helaas was het wat bewolkt en we zagen niet echt veel dieren.
Na het ontbijt gingen we weer op pad naar het noorden.
De rest van de ochtend werd besteed aan een gamedrive waar we diverse leeuwen zagen en een cheeta. Vooral de leeuwen waren heel indrukwekkend.
Om 15:00 uur gingen we vaart maken naar het noorden.
Ik ben af en toe heerlijk in slaap gevallen. Trouwens de rest van de familie pit lekker mee. Alleen Tineke was bijna de gehele tijd wakker maar die ligt nu naast me te slapen. En het is nog maar 21:45 uur. Niets voor Tineke
We staan nu op een hele mooie campingsite tussen de buffalo's, midden in de natuur.
De camping was rustig toen we aankwamen maar staat nu behoorlijk vol. Er is o.a een groep van 16 Italianen.
Zo ney waren ze luidruchtig maar nu hoor ik ze al niet meer.
Morgen op pad naar het noorden op zoek naar de migratie van de zebra's en wildebeasts.
Ik ben benieuwd!

Ad.

• 13 Augustus 2014 - 19:18

Mieke En Cees:

Het klinkt allemaal fantastisch. Plien en Bianca nog tegengekomen bij Ngorogo? Goede reis verder en kijk uit voor overstekende wildebeesten. Vanuit een zonnig Dordrecht met af en toe een buitje.X