Tarangire NP - Reisverslag uit Arusha Chini, Tanzania van Tanzania-2014 - WaarBenJij.nu Tarangire NP - Reisverslag uit Arusha Chini, Tanzania van Tanzania-2014 - WaarBenJij.nu

Tarangire NP

Door: Ad

08 Augustus 2014 | Tanzania, Arusha Chini

Tarangire NP.

Om 9:00 uur werden we opgehaald door Regi, onze gids voor de komende dagen.
Een jonge knul van 26 die in de Serengeti is geboren en opgegroeid.
Eerst was er nog een meeting met Augustin. Hij legde ons het schema nog een keer uit en stelde een anders reisschema voor. Dit was een verbetering dus waarom niet!
Tegen de middag waren we bij het park. De weg er heen was over een vrij kaal deel van Tanzania met hier en daar een nederzetting en af en toe een Masai met een kleine kudde.
Na de lunch, die we meegekregen hadden vanuit de lodge, gingen we het park in.
De eerste beesten die we zagen waren een Tanzaniaanse mus: mooi blauw van kleur en nog enkele vogels.
Daarna volgden al snel de antilopen, gazellen zebra's en olifanten.
Ik sprak gisteren over leeuwen die in bomen liggen: volgens Regi is dat ergens anders en dit zien we verder op in de reis pas.
Het Tarangire NP is zeer groot en uitgestrekt. Vele dieren blijven hier hun hele leven, anderen trekken soms naar andere delen vlak bij het NP.
Het is prachtig om de dieren in hun eigen leefomgeving te kunnen bekijken.
De Landcruiser heeft een dak dak omhoog gezet kan worden. Je kan dus alles goed zien, zittend of staand.
Als er weer iets te zien is zet Regi de auto stil en kan je in alle rust alles goed bekijken en op de foto zetten. Geweldig!
Gnoe's leven vaak samen met zebra's: de een kan goed ruiken, de ander goed kijken. Handig hè!
In dit park zie je vele Baobab-bomen. Men noemt de hier ook wel omgekeerde bomen daar in dit seizoen de boom geen blaadjes heeft en het er dus uit ziet of hij dood is of dat zijn wortels juist de lucht in steken.
Al rijden zien we vele dieren en op een gegeven moment zien we in een drooggevallen rivierbedding een groot aantal olifanten. Grote, kleintjes van alles door elkaar! Een prachtig gezicht.
Laten komen we troepen apen tegen, soms zit het kleintje triomfantelijk op de rug van moeder of hangt het onderaan haar buik.
Aan het eind van de middag zagen we nog een leeuwin in een boom: dus toch!!
Ze lag rustig te kijken wat er om haar heen gebeurde. Helaas liepen de antilopes niet onder de boom door: had ik wel willen zien!!
Laat in de middag vertrekken we uit het park om aan de rand van het park naar een lodge te gaan: Roika Tarangire Tented camp.
Het is een mooie logde inderdaad aan de rand van het park. Tented camp klinkt primitief maar is geweldig; het is een zeer stevige tent die op een plankier boven de grond is opgebouwd en het geheel is overdekt met een rieten dak.
We worden door Masai naar ons onderkomen gebracht en: Als we naar het hoofdgebouw willen moeten we op een fluitje blazen dan komt een van speer ef geweer voorziene Masai ons halen! Je kan namelijk wel eens een beestje tegenkomen!! Lekker idee!
Afijn we hadden trek en we hebben snel op het fluitje geblazen. Onderdaan er kwam niemand!
Na enige malen fluiten kwam er een lachende Masai die ons begeleide naar de eetzaal.
Na het eten waren we moe en werden we via een omweg naar onze lodge gebracht: Er was een olifant gezien!
Wij zagen hem niet maar ja toch maar blij dat we begeleiding hadden!
's Avonds hoorden en zagen de kids meerdere olifanten bij hun lodge!!
Tineke zag er ook nog 1 weglopen naast onze lodge.
's Nachts bleef het rustig en hebben we heerlijk geslapen.
Om 6:30 uur weer aan het ontbijt om weer naar Tarangire NP te gaan.
We waren bij de gate om 8:00 uur.
Weer zagen we vele dieren in een ander deel van het park.
Ook waren we getuige van een etende hyena. Lekker gezicht hoor.
Vele dieren trekken in dit seizoen naar de rivier en dat geeft een mooi gezicht.
Aan het eind van de middag reden we het parkweer uit op weg naar Maramboitented kamp. Hier weer het zelfde principe: een grote tent op een plankier op palen met een rieten overkapping.
Deze logde is gelegen tussen twee NP's en de beeste lopen gewoon over het terrein van het ene NP naar het andere!
We chillen 's middags aan het zwembadje met uitzicht op een meer in de verte en op vele langstrekkende gnoe's, antilopes en zebra's. Ongelofelijk mooi!
Morgen weer vroeg op want we gaan de Serengeti is voor meerdere dagen. Dat wordt iets primitiever: we kamperen in de vrije natuur. We zijn benieuwd!
Ik typ dit verhaal trouwens zittend aan de rand van het zwembad; het leven is goed!

Ad.

• 08 Augustus 2014 - 19:42

Annemarie:

Zucht.... heimwee. Ik doe mijn ogen dicht en reis met jullie mee. Genieten zo.
    Fijn om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    Groetjes van ons

• 08 Augustus 2014 - 20:58

Sjanie:

oh wat geweldig om te lezen, net als Annemarie reizen we met jullie mee,geniet ervan,
    groetjes van Ad en Sjanie

• 09 Augustus 2014 - 09:41

Pannen:

En al die foto's, prachtig!