Amsterdam-Dar es-Salaam-Arusha - Reisverslag uit Arusha Chini, Tanzania van Tanzania-2014 - WaarBenJij.nu Amsterdam-Dar es-Salaam-Arusha - Reisverslag uit Arusha Chini, Tanzania van Tanzania-2014 - WaarBenJij.nu

Amsterdam-Dar es-Salaam-Arusha

Door: Ad

05 Augustus 2014 | Tanzania, Arusha Chini

Maandag 4augustus 2014.
Vanochtend redelijk vroeg op om om 7:45 naar Schiphol te vertrekken.
Op Schiphol stonden Marije en Quicho ons op te wachten.
Quicho neemt de auto mee naar zijn huis en komt ons dan ook weer oppikken als we terugkomen; valetparking in optima forma!
Om 12:00 uur vlogen we naar Istanbul waar we enkele uren moesten wachten op het vliegtuig naar Dar es Salaam in Tanzania.
Turkish airlines beviel best goed en het eten was redelijk.
De tweede vlucht beviel mij iets minder daar ik naast Tineke bij het raam zat. Zoals sommigen van jullie weten slaapt Tineke redelijk goed in bussen en vliegtuigen. M.a.w. De hele tijd. Op een gegeven moment had ik behoefte aan de benen strekken maar ja de marmot sliep nog steeds! Ik werd gek!!
Om 02:30 waren we in Dar es Salaam en werden we opgehaald om naar het transithotel gebracht te worden.
Het was een kort stukje rijden maar over een weg met enorme kuilen! African massage!
Om 4:00 lagen we in bed maar om 8:00 ging de wekker al weer. Om 10:35 uur ging het vliegtuig naar Kilimanjaro-airport.
Daar werden we opgehaald door iemand van Augustin Adventures.
Na een uur rijden waren we bij Planetlodge, gelegen buiten Arusha.
De kamers zijn nog niet klaar maar de lunch in de tuin beviel goed.
Morgen om 9:00 uur gaan we naar Arusha NP. It giet oan!!
Het is lekker weer, zonnig en nu wat bewolking maar een heerlijke temperatuur.
Vanmiddag aan het zwembad gezeten, even gezwommen, wat gelezen en ook even de ogen dicht gehad.
Straks gaan we aan tafel. Het ruikt al goed!
Kwa heri.